top of page
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

יחידת ימ"ס - יחידת העילית של משמר הגבול פועלת בלב שטחים עוינים באמצעות הסוואה והיטמעות בסביבה.


גיבוש ימ"ס נחשב לאחד מהגיבושים הקשים בצהל


ובשונה מיתר הגיבושים, גיבוש זה מתקיים רק לאחר הגיוס למשמר הגבול.על מנת להגיע לגיבוש ימ'ס, על המלש"ב להתגייס לשורות משמר הגבול באמצעות בקשה בשאלון המנילה, ורק לאחר ארבעה חודשיי טירונות במג'ב תהיינה אפשרות להגיש בקשה ליציאה לגיבוש ימ'ס.


תחילת הגיבוש

לאחר ההתכנסות בבסיס האימונים של משמר הגבול וסיום הרישומים, יתחיל גיבוש ימ"ס. הגיבוש נפתח במבחן כניסה הקובע מי יעבור ויתחיל את הגיבוש ומי לא. המבחן מורכב בעיקרו מהבר אור הצה"לי – ריצה, מתח, מקבילים ולאחריו ספרינט על זמנים באורך 4000 מטרים.


היום הראשון

ביום הזה מבינים המתגבשים למה גיבוש הימ"ס נחשב לקשה ביותר אחרי הטירונות. רוב רובו מוקדש לאתגרים פיזיים בעצימות גבוהה ובהתשה מנטאלית ופיזית כאחד. המטרה העיקרית של העצימות הגבוהה היא לנפות את החלשים. לגרום לעזיבה ופרישה של אלה שלא עומדים בלחץ, לשם כך, מקפידים המגבשים כל הזמן להביא את החיילים בגיבוש לקצה גבול היכולת, ואף לעבור אותו קצת.

היום הראשון של הגיבוש מתחיל חזק וכולל תרגילי התשה רבים שנועדו לשבור את המתמיינים מבחינה פיסית ומנטלית, תרגילים אלו כוללים:

  • ריצות לטווח זמן ארוך עם כול הציוד האישי והצוותי.

  • תרגילי ספרינטים לסדרי הגעה.

  • תרגיל אלונקה סוציומטרית.

  • זחילות למרחקים ארוכים.

לאחר מכן ארוחת צהריים, שהיא גם המנוחה היחידה עד כה. לאחר ארוחת הצהריים רוב שארית היום מוקדשת לתרגילי קואורדינציה וזריזות, עם אמצעי לחימה שונים.

לקראת השינה וסיום היום הראשון יהיו עוד כמה תרגיליי תיזוזים.

היום השני

הקפצה באמצע הלילה לאלונקה סוציומטרית, כ-10 מקצים. בסיום תרגיל האלונקה הסוציומטרית עוברים ליתר התרגילים: זחילות, סמוך קום, שכיבות שמיכה, ספרינטים וכ'ו.

לאחר האקט הפיסי מגיע שלב החשיבה:

בחינת זיכרון צילומי – לזכור ולהצביע על צורות בדף עם עיניים עצומות

בחינת אמינות – נראה שיש אפשרות לרמות אבל ברגע שמישהו מנסה המגבשים כמובן יודעים והמחיר הוא סיום הגיבוש.


בחינת עמידה מול קהל – העברת הרצאה של כ 10 דקות.

כל הפעילויות אלו הינן חלק מהקפצת הלילה. לפנות בוקר מסיימים את התרגולים והמתמיינים נשלחים לישון. אך זמן קצר לאחר מכן מתבצעת הקפצה נוספת ופעילויות הגיבוש ממשיכות אל תוך הבוקר.

בשלב זה עייפות הגוף והנפש בשיאה וחשוב להיות מודעים ולהבין שעל מנת לסיים, צריך להתגבר.

לאחר התארגנות קצרה ועליה על ציוד יוצא הגיבוש למסע ביער גימזו.

תוך כדי המסע ייתנו המגבשים משימות אשר כוללות זחילות עם אלונקה, ריצות, עליות וירידות והליכת ברווז עם האלונקה. תוך כדי המשימות דואגים להזכיר לחיילים שזוהי רק נקודת ההתחלה, והמסע עוד ארוך והתרגילים עוד רבים. זוהי נקודת שבירה של מספר רב של מתמיינים. בהמשך המסע מצפה למתמיינים התמודדות נוספות שהיא היתקלות. חיילי ימ"ס וותיקים יוצרים הדמיית היתקלות עם המתגבשים. חלק מהמתגבשים "נפצעו" ובהמשך המסע חבריהם נאלצו לסחוב אותם. שאר המסע מחולק לשניים, כאשר חצי מהחיילים פצועים ונסחבים על גבם של הבריאים, ובחצי המסע השני הם מתחלפים. לאחר המסע מתבצעים עוד תרגילי תיזוזים כמו ספרינטים קצרים וחזרה לסדרי הגעה. בסוף כל האקט הפיסי יתבצע תחקיר קצר של המגבש על המסע, ישאל את המתמיינים על פרטים שונים ששמו לב אליהם במהלך המסע ועל אופן ביצוע המסע. לאחר מיכן יבוצעו תרגילי אמינות. לדוגמא: החיילים מתבקשים לזהות פריטים קבורים בחול. לא להוציא אותם אלא רק לספור כמה פריטים זיהו. בסיום המשימה כל אחד נוקב במספר הפריטים שזיהה. כמובן שבחול אין אף פריט, ועל כן מי שציין מספר כלשהו למעט 0 הודח מיד.


היום השלישי


היום השלישי נפתח בהקפצה היישר אל תרגילי תיזוזים מעייפים.

לאחר התיזוזים יבואו תרגילי זריזות, קואורדינציה, ותפעול אמל''ח. לאחר תרגולים אלו יתחיל פרק קרב המגע של הגיבוש. ספרינט ומיד לאחריו אגרוף שק והיישר להתקלות מול מתגבש מקביל. המטרה של כל מתגבש היא להפיל את זה הבא מולו. כשמסיימים את חלק קרב המגע יוצאים לריצה מהירה, ובסיומה מטווח דמויות עם מסיכות אב"כ. המטרה היא לזהות את "המחבלים" ולפגוע בהם, תוך הימנעות מפגיעה בחפים פשע. בנוסף, החיילים נדרשים לעמוד בכל מיני משימות מחשבה על זמנים. לאחר מיכן יבוא על סיומו גיבוש ימ'ס. גיבוש זה דורש הכנה פיסית ומנטאלית ברמה גבוה מאוד. הכושר הגופני בגיבוש זה הוא תנאי רציני לקבלה ליחידה, במהלך כל שלבי הגיבוש ינסו המגבשים לשבור את רוח המתמיינים באמצעות התרגילים והתיזוזים. בקבוצת ההכנה לגיבושים - ''המסלול-הדרך שלך לשירות משמעותי'' מתקיימים אימונים מפרכים והכנות מנטאליות שונות לגיבוש. מדריכי הקבוצות וימי הסימולציות יבטיחו שמי שינסה להגיע על גיבוש ימ'ס יגיע מוכן ובצורה הטובה ביותר.

189 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page