top of page

גיבוש יחטיות צנחנים 2023

הכנה  "המסלול" לגיבוש צנחנים דובדבן

לאיזה גיבוש התמיינת: צנחנים – גיבוש ליחידות החטיבתיות

מיקום הגיבוש: בא''ח צנחנים (שומריה)

באיזה יום התחיל הגיבוש ובאיזה יום הסתיים:

מתי קיבלו תשובות (באיזה שעה ביום בו סיימת): תשובות 4 ימים לאחר מכן במסדר דמעות

כמה התחילו: 400

כמה סיימו: 200

כמה עברו : 30 לפלס''ר, 30 לעורב, 30 לפלחה''ן, 25 לדובדבן 16 למגלן 20 אגוז

גיבוש צנחנים - מהלך הגיבוש:

יום ראשון לגיבוש:

לו"ז מפורט (מתי בערך השכמה, האם היו הקפצות, מתי בערך מסתיים לוז):

השכמה ב2:00, כינוס וחלוקה לקבוצות הגיבוש, סה"כ 15 קבוצות שבכל אחת בין 20 ל30 מתגבשים, קבוצות 10 ואילך מוקדשות למאותרי דובדבן שיכולים להגיע לדובדבן, פלחה''ן ועורב, לעומת אלה שלא מאותרים שיכולים במקום דובדבן להגיע למגלן ופלס''ר.

מ-02:00 ועד 04:00 ביצענו התארגנויות, הכוללת מסדר ציוד והכנת כל מה שנדרש אליו במהלך הגיבוש.

בשעה 04:00 לערך לקחו אותנו למגרש הספורט ושם פגשנו את המגבשים. משם הלכנו בקבוצות אל עבר הש"ג האחורי של הבסיס ויצאנו לשטח שבו יתקיים הגיבוש. בשלב הזה כבר היינו מחולקים לקבוצות, חלק מהציוד השארנו בשטח ההתכנסות של הגיבוש ואז ללא ציוד הלכנו לשטח "האמבטיות",

הגענו לשטח סביב 04:45 ועד 05:00 קיבלנו זמן מנוחה שתיה והתארגנות על ציוד. לאחר שעשו לנו שיחת בטיחות ונהלים על הגיבוש התחלנו את האקטים הפיזיים.

אקט פיזי ראשון – "מספרי הגעה",

כל התרגיל מבוצע בתוך "האמבטיה" , ללא ציוד, למרחק של 25 מ' הלוך ושוב, אנחנו הקפנו ג'ריקן אבל חלק מהקבוצות רק רצו עד קצה החול וחזרו בריצה לקו והסתדרו לפי סדרי הגעה.

התרגיל נמשך כ-30 ד'.

היו כמה סטים שהמגבש נתן לנו לבצע ריצה על זמנים לא הגיוניים וכאשר לא עמדנו בזמן הוא הוריד אותנו לסקווטים (ללא משקל), לא מורכב בכלל פשוט קצת מעמיס על הרגליים. ולאחר מכן קיבלנו פריסת בוקר של כריכים.

ב-05:45 בערך קיבלנו הסבר על חומר לימודי שהיה עלינו ללמוד לקראת דבר שניקרא "בוחן סיירת", שזה בוחן ידע כללי, אעבור עליו בהמשך. עשו לנו מסדר ציוד ולאחר מכן כל אחד היה צריך להעביר הרצאה על נושא אישי משלנו במשך 3 ד', תוך כדי המגבש שואל שאלות ובוחן את המשתתפים בהקשבה, לכן חשוב מאוד להיות בהקשבה מלאה למה שאחרים אומרים.

אקט פיזי שני – "זחילות מספרי הגעה"

תוך כדי התרגיל ובין הסטים עצר אותנו המגבש לבצע תרגילי כוח של סמוך קום, כל פעם היינו נדרשים לבצע עד 10 סמוך קום והיינו מוזנקים לסט נוסף. התרגיל ערך בסביבות ה-30 ד'. קיבלנו מנוחה נוספת של 15 ד' ולאחר מכן חזרנו שוב לתרגיל

אקט פיזי שלישי - "מספרי הגעה"

בשונה מהתרגיל הראשון, היו כמה סטים שהמגבש נתן לנו לבצע ריצה על זמנים לא הגיוניים וכאשר לא עמדנו בזמן הוא הוריד אותנו לכפיפות בטן (ללא משקל), לא מורכב בכלל פשוט קצת מעמיס על הבטן, מדובר בסביב ה-100 כפיפות בטן שעשינו אם אני זוכר נכון.

לאחר מכן השעה היתה כבר כמעט 07:30, קיבלנו הפסקה ארוכה יותר (באופן יחסי) של 30 ד' לטובת ארוחת בוקר, שימו לב שאתם שוטפים ידיים, היו לנו חברה שקיבלו כאבי בטן ושלשלו וזה ממש הרס להם את הגיבוש. אתם לא רוצים שהמטרה שלכם תהרס לכם בגלל דבר כזה. לאחר מכן עברנו לתרגיל של דיון ומשימה של בניית צילייה ציוותית. משם המשכנו

אקט פיזי רביעי – "אלונקה סוציומטרית"

זה היה תרגיל קשה כי הוא היה ארוך מאוד וכולם נלחמים על להגיע לפק"לים. התרגיל מבוצע בתוך האמבטיה וביצענו כמעט 9 מקצים שכל אחד מהם הוא כפול. כי פעם אחת אתה צריך לרוץ הכי מהר שלך ולהגיע לאלונקה שעליה יש בערך 60 ק"ג או לאוהל ששוקל בערך אותו משקל. זה שונה ממה שאני הכרתי כי אני רגיל לאלונקה סוציומטרית רגילה שרצים או לג'ריקן או לאלונקה והסחיבה של האוהל היא הרבה פחות נוחה. אבל הכל נעשה במישור אז זה פחות דרמטי.

לאחר שסיימנו כמעט 9 מקצים כפולים הוציאו אותנו להפסקת שתיה של 15 ד' ואז שוב חזרנו ל-9 סטים כפולים! סה"כ לנו היו 18 מקצים כפולים שזה היה מעל ל-60 ד' של תרגיל. שם כבר יכולנו לראות ממש חברה פורשים. אני כמובן שלא פרשתי כי במסלול אין מצב כזה לפרוש, אתה חייב לסיים את התרגיל.

בתרגיל השני המגבש שינה את מה שהיה צריך להגיע אליו והפעם מי שהגיע ב-6 הראשונים לא הרים אלונקה, אלא אוהל גדול. היינו 6 שהגיעו ראשונים כל פעם וסחבו את האוהל. המגבש דוחק בך לרוץ כי אם לא תרוץ הוא יזניק לפני שתספיק להגיע.

סיימנו את התרגיל בערך בשעה 10:00 קיבלנו זמן למנוחה ושתייה. חשוב מאוד בזמן הזה לעזור לצוות לארגן דברים, להתחבר עם אנשים. נכון זו סיטואציה לא קלה אבל צריך לזכור שלשיתוף הפעולה עם מי שאיתך למרות שהוא מתחרה שלך יש חשיבות מאוד גדולה. אל תשכחו שבזכות האנשים האלה והתחרות שהם מציגים אתם גם נהיים טובים יותר.

השעה היתה כבר 10:30 בערך וחזרנו לבצע תרגילים של דינמיקה קבוצתית.

תרגיל ראשון הוא תרגיל ה-A, שבו הקבוצה מקבלת חוט אחד והיא צריכה בעצימת עיניים לבנות את האות A תוך כדי שהמגבש מפריע לקבוצה. לכל התרגיל היה לנו כמה דק' וכמובן שלא הצלחנו אבל הבנתי יחסית מהר ובעיקר בזכות תרגול מוקדם במסלול שמה שחשוב הוא לא להפסיק לנסות ולהיות קר רוח ולא להתעצבן כי זה בדיוק מה שמנסים להוציא מאיתנו.

לאחר מכן עשינו תרגיל של לסדר ערים בישראל לפי העיר הצפונית או המזרחית ביותר במפה.

בסימולציות הגיבושים של "המסלול" תרגלתי את התרגילים של בניית מפת ארץ ישראל מספר פעמים אז שלטתי בזה בצורה טובה וכל פעם שהמגבש ביקש מתנדב לצייר מיקום של עיר מסויימת ישר התנדבתי, אני חושב שזה מאוד עזר לי.

לאחר מכן ביצענו תרגיל שבו היינו צריכים להסתדר בשלשות לפי גבהים בקבוצה בעיניים עצומות, שוב המגבש מנסה להפריע ואנחנו צריכים לנסות לסדר את האנשים. זה ממש קשה ולא הצלחנו, כל פעם שלא הצלחנו המגבש מוריד לנו את הביטחון עם כל מיני דברים שהוא אמר, אני התעלמתי מההקנטות כי הבנתי שזה חלק מהמשחק.

בשעה 11:00 חזרנו לאקטים הפיזיים.

אקט פיזי חמישי – "זחילות מספרי הגעה"

התרגיל מבוצע גם כן בתוך "האמבטיה" , ללא ציוד, הזחילה היא למרחק של 10 מ' אותו עושים הלוך ושוב מקו הזינוק, מקיפים ג'ריקן וחוזרים לקו בזחילה. תוך כדי התרגיל ובין הסטים עצר אותנו המגבש לבצע תרגילי כוח של סמוך קום,

כל פעם היינו נדרשים לבצע עד 10 סמוך קום והיינו מוזנקים לסט נוסף. התרגיל ערך בסביבות ה-30 ד'. לאחר מכן קיבלנו שוב הפסקה של 15 ד' לשתייה ומנוחה. ממש חשוב להקפיד על שתייה מרובה כי הגיבוש ממש עצים בתרגילים הפיזיים שלו ואסור להתייבש.

אקט פיזי שישי – "תרגיל משולש"

זה בעצם כמו תרגיל של מספרי הגעה, רק שבמקום לרוץ הלוך ושוב רצים בצורה של משולש. צלע אחת של 10 מ' שזו למעשה צלע הבסיס ושתי צלעות של 20 מ', בשלב הזה של הגיבוש יש כבר חברה שהיו חזקים מאוד בהתחלה אבל התעייפו אז פחות דוחפים במעברים ואם אתה חד על היציאה אתה יכול למצוא לעצמך מיקום טוב מהתחלה, חשוב מאוד להיות בפוקוס כדי לשמוע בדיוק מתי המגבש מזניק את היציאה.

אנחנו ביצענו בערך 12 סבבים של התרגיל, מצד אחד לא כדאי לתכנן על 12 בהכרח כי יכול להיות שיעשו עוד סבבים אבל בוודאות לא יהיו לכם יותר מ-15 סבבים לתרגיל, לפי זה אתם יכולים לתכנן את חלוקת הכוח שלכם. מזכיר, הכי חשוב זה לסיים בסבבים האחרונים במקומות הראשונים. להראות "גרף שיפור" כמו שתמיד לימדו אותנו במסלול כושר קרבי.

בשעה 12:15 בערך סיימנו את התרגיל וקיבלנו ארוחת צהריים. את הארוחה אוכלים בשטח הגיבוש. היו לנו 30 ד' לטובת הארוחה, נצלו את זה למתיחות וכדי לרענן את הגוף שלכם. שלא תהיו עייפים להמשך הפעילות. לאחר שסיימנו את ארוחת הצהריים המשכנו למספר משימות ציוותיות:

תרגיל ציוותי 1 -

שאני מאוד אהבתי של פירוק והרכבת נשק, בהתחלה המגבש מדגים איך לפרק ולהרכיב ולאחר מכן עושים תחרויות של פירוק והרכבה על זמנים.

תרגיל ציוותי 2 –

קיבלנו לוח עם צורות מפוזרות ועל הצוות לסדר את הצורות כדי שהן ישבו בצורה מושלמת בתוך מסגרת עץ.

אז לא ידעתי, אבל היום אני יודע שקוראים למשחק הזה "טנגרם", אתם יכולים לתרגל בבית כדי להבין את העקרון, אני מאוד אהבתי את זה כי זה לא היה קשה מדיי ומצד שני דרש חשיבה מחוץ לקופסא.

תרגיל ציוותי 3 –

מפת ארץ ישראל בחול, על הקבוצה לבנות מפה של ארץ ישראל בחול האמבטיה. שוב, בגלל שתרגלתי את התרגיל הזה עשרות פעמים במסלול היה לי מאוד קל וישר יכולתי להביא את עצמי לידי ביטוי בעזרה לצוות במידות נכונות של המפה והיחס שבמרחקים.

סיימנו את התרגילים הציוותיים עד השעה 14:00 ואז התארגנו למסע. ביצענו מסע אלונקות למרחק של 2 ק"מ בערך בשטח של הגיבוש. מי שעשה סימולציית גיבושים של "המסלול" אז המסע הזה הוא צ'יפס. חשוב מאוד להיות כמה שיותר בתוך האלונקה, אבל המשימה המרכזית היא שהאלונקה תהיה קרובה למגבש, לכן אם אתם רואים שאתם בתוך האלונקה ולא מצליחים לעמוד בקצב, אז תצאו ותתחלפו כדי שכל הקבוצה תעמוד במשימה ולא אתם.

תראו שאתם יכולים לסחוב. היו לנו כמה חברה שהתעקשו לא לצאת מהאלונקה וזה פגע בנו מאוד. ברגע שראיתי שהם לא רוצים לצאת אני ניסיתי לעזור בכך שדחפתי מאחורה ונתתי יד מקדימה כדי לסייע לאלונקה להתקדם. חשוב מאוד לא להתעצבן גם אם דברים לא קורים בדיוק כמו שרציתם.

המסע הוא בערך 1:45 ש' עם הפסקת שתיה באמצע. משקל האלונקה שלנו אני מעריך שהיה סביב ה-70-80 ק"ג .

בשעה 15:45 בערך סיימנו את המסע והקמנו מאהל. הרבה חברה עייפים אז זו הזדמנות להיות בפוקוס ולעזור לכולם בכל מה שאפשר ולקחת פיקוד. תזכרו הגיבוש לא ארוך ולכן בהזדמנויות כאלה חשוב להיות בעניינים.

אחרי שהקמנו את המאהל וקיבלנו פריסה קצרה יצאנו לבצע מספר משימות קבוצתיות, חלקן חוזרות על עצמן חלקן חדשות.

• תרגיל 1 – חפירת בור אישי , חופרים בור באמבטיה כל אחד לפי ההגדרות שנותן המגבש.

• תרגיל 2 – מילוי שק , תחרות של מילוי שקים בין מתגבשי הקבוצה

• תרגיל 3 – שוב את תרגיל ה-A

• תרגיל 4 – שוב תרגיל סידור ערים

בערך בשעה 18:00 סיימנו את התרגילים ונתנו לנו ארוחת ערב. העובדה שקיבלנו ארוחת ערב כל כך מוקדם היה סימן ברור הולכת להיות פעילות גם בלילה. עשו לנו בדיקות חובשים לוודא שאנחנו בסדר ובערך בשעה 18:45 שלחו אותנו לישון, ברור היה שלא הולכים לישון, אבל אתה כל כך עייף שתוך שניה העיניים נעצמות.

קיבלנו בערך שעה לישון ואז הקפיצו אותנו בצעקות לתרגיל ציוותי : של בערך שעה שבה עשינו ניווטים בהרים שמאחוריי הבא"ח, ממש קליל אין מה להילחץ אין שום דבר פיזי רק להראות שאתם יודעים מה שאתם עושים ובביטחון.

התרגיל היה ארוך, בערך שעה וחצי ובסופו החזירו אותנו חזרה לאוהל ושחררו אותנו לישון, אני מעריך סביב 22:00. לאחר מכן לא היו הקפצות, ישנו עד בערך 05:00 , היה חושך עדיין אז אני לא בטוח בשעה המדויקת.

יום שני לגיבוש:

לו"ז מפורט (מתי בערך השכמה, האם היו הקפצות, מתי בערך מסתיים לוז) :

בשעה 05:00 השכימו אותנו, ההתארגנות קצת איטית כי הקבוצות כבר מאוד עייפות, לא תיארתי לעצמי שאני ארגיש ככה אחרי 24 ש'. חשבתי שאהיה הרבה יותר טרי. בהתחלה קשה מאוד להניע את הגוף, אבל מרגע שעולים על המדים כאילו כל מה שהיה לפני זה נשכח.

עד 05:30 עשו לנו חימום וקיבלנו כריכים. לאחר מכן התארגנו עם הציוד לתנועה חזרה לשטח האמבטיות, מרחק הליכה קצר של בערך 200-300 מ' וישר מתחילים באקטים פיזיים.

אקט פיזי ראשון - "זחילות מספרי הגעה"

התרגיל ערך בסביבות ה-30 ד' וביצענו בערך 12 סבבים. לאחר מכן קיבלנו שוב הפסקה של 15 ד' לשתייה ומנוחה. ממש חשוב להקפיד על שתייה מרובה כי הגיבוש ממש עצים בתרגילים הפיזיים שלו ואסור להתייבש.

אקט פיזי שני - "מספרי הגעה"

כל התרגיל מבוצע בתוך "האמבטיה", ללא ציוד, למרחק של 25 מ' הלוך ושוב, אנחנו הקפנו ג'ריקן אבל חלק מהקבוצות רק רצו עד קצה החול וחזרו בריצה לקו והסתדרו לפי סדרי הגעה.

עשו לנו בערך 13 מקצים, כולם דוחפים, אל תיבהלו מזה, מהר מאוד ברור מי בעל מוטיבציה ומי לא. התרגיל נמשך כ-30 ד'. בשונה מהתרגיל הראשון, היו כמה סטים שהמגבש נתן לנו לבצע ריצה על זמנים לא הגיוניים וכאשר לא עמדנו בזמן הוא הוריד אותנו לכפיפות בטן (ללא משקל), לא מורכב בכלל פשוט קצת מעמיס על הבטן, מדובר בסביבות ה-100 כפיפות בטן שעשינו אם אני זוכר נכון.

בשעה 07:00 עצרו את התרגילים הפיזיים וקיבלנו ארוחת בוקר. בשלב הזה גם מבצעים ניפויים יזומים. זה משמעותי מאוד כי עד עכשיו, נכון שאמרו באוויר למי שרוצה לפרוש שיפרוש אבל לא הפרישו בכוונה תחילה. בזמן הזה לחלק מהחברים בקבוצה אמרו שהם לא ממשיכים. זה היה ממש שוק כי הם כבר חשבו שהם מסיימים את הגיבוש. נותרנו קבוצה של 13 משתתפים שכולם חזקים ורוצים לסיים את הגיבוש. בשעה 07:45 חזרנו לבצע תרגילים קבוצתיים שחלקם כבר ביצענו.

• תרגיל 1 – תרגיל A

• תרגיל 2 – תרגיל ערים

• תרגיל 3 – תרגיל סולם

• תרגיל 4 – קשר קבוצתי

• תרגיל 5 – תרגיל הכוונה

כל התרגילים הקבוצתיים לקחו בסביבות ה-60 ד', כאשר הפורמט הוא תמיד דומה. המגבש נותן את ההוראות ולקבוצה יש מספר דקות כדי ליישם ולנסות לבצע את המשימה. ברוב המקרים לא הצלחנו אבל בגלל שחלק מהתרגילים חזרו על עצמם אז יכולנו ליישם לקחים ולהגיע לפתרון. ב08:45 אחרי שנתנו לנו זמן מנוחה ושתייה התארגנו לתרגיל פיזי נוסף.

חניך המסלול עם שק על הכתף

אקט פיזי – תרגיל שקים ארוך

כל אחד צריך להכין לעצמו שק מלא, בודקים שלכולם יש את אותו משקל בשק ולאחר מכן יוצאים לתרגיל ארוך של שקים, שבו צריך לרוץ ויש לבצע כמה שיותר הקפות עם שק, מבצעים את התרגיל הזה בהרים מאחורי הבאחכך שסיבוב הוא 50 מ'. בסוף החצי שעה עוצרים ומי שעשה את מספר הסיבובים הגבוה ביותר ניצח.

במספר הזדמנויות בתרגיל המגבש עצר את כולנו והיינו צריכים לבצע סקווטים עם השקים, גג 10-15 סקווטים ברצף כל פעם ואז להמשיך. חשוב מאוד לנצל את הרגע שאחרי תרגיל הכוח כדי לזנק קדימה ולשפר את העמדה שלכם בסבבים המגבשים רואים את זה, וזה מתפרש כמוטיבציה גבוהה ופוקוס ורצון להצטיין ולא סתם להעביר את התרגיל. אחרי כ-30 ד' עוצרים לטובת הפסקת שתיה של 15 ד' ולאחר מכן חוזרים לביצוע נוסף.

בשעה 10:30 בערך סיימנו גם את התרגיל ואז לקחו אותנו לבצע תרגיל ציוותי נוסף של "הסתתרות"

היה על הצוות לבנות עמדת הסוואה באמצעות כל האמצעים שהיו לרשותנו.

בשעה 11:30 בערך התחלנו להתארגן למסע אלונקות נוסף. בדיוק כמו שעשינו בערב שלפני, למרחק של בערך 2 ק"מ כאשר לקבוצה שלנו היתה אלונקה אחת במשקל של 70-80 ק"ג. כאן היה לי הרבה יותר מקום להיות בתוך האלונקה כי ניפו מספר משתתפים וכן מי שנשאר היה כבר עייף.

אני הכרתי את המאמצים האלה מ"המסלול" אז דווקא זה שראיתי שיש חברה שקשה להם דירבן אותי כן להיות חזק יותר ולא להישבר.

את המסע עשינו בערך עד 13:00 כאשר באמצע יש הפסקה לשתייה ושחרור רגליים. ב13:00 קיבלנו ארוחת צהריים והיה לנו 30 ד', חשוב מאוד לא לאבד ריכוז, אין עוד הרבה לגיבוש ולכן ממש חשוב לשחרר רגליים ולהתרענן. לאחר מכן חזרנו לדיונים קבוצתיים ומשימות:

• תרגיל 1 – דיון מילוט

• תרגיל 2 – שטיח מעופף

• תרגיל 3 – שדה מוקשים

• תרגיל 4 – בניית עיר

• תרגיל 5 – פסל סביבתי

לאחר שסיימנו את החלק הזה של המשימות הקבוצתיות, עשו לנו חימום מפרקים ותדריך על תרגיל אגרסיביות שהיה בערך באורך של 30 ד' . לאחר שסיימנו את התרגיל קיבלנו שוב זמן מנוחה וחזרנו ל:

משימות ציוותיות:

תרגיל 1 – פירוק והרכבת נשק פירקנו והרכבנו את המאג לא בעיה בכלל רק להיות מרוכזים ולא להתייאש אם לא הולך.

תרגיל 2 – הרכבת פאזל באמצעות חלקי עץ גדולים (טנגרם)

תרגיל 3 – בניית מפת ארץ ישראל בחול / שטח הבסיס / שטח הגיבוש, כמו שעושים הרבה ב"מסלול". תרגיל יחסית פשוט. תנסו לקחת הובלה אבל גם תראו שאתם יודעים לעשות את העבודה השחורה בזמן שכולם מתווכחים על הרעיונות שלהם.

כשסיימנו את המשימות הציוותיות חזרנו לתרגילים הפיזיים באמבטיות.

אקט פיזי - "זחילות מספרי הגעה"

התרגיל מבוצע גם כן בתוך "האמבטיה" , ללא ציוד , הזחילה היא למרחק של 10 מ' אותו עושים הלוך ושוב מקו הזינוק, מקיפים ג'ריקן וחוזרים לקו בזחילה. תוך כדי התרגיל ובין הסטים עצר אותנו המגבש לבצע תרגילי כוח של סמוך קום, כל פעם היינו נדרשים לבצע עד 10 סמוך קום והיינו מוזנקים לסט נוסף.

בסיום המקצים הללו קיבלנו זמן נוסף למנוחה ואז עברנו לתרגיל שניקרא "בוחן סיירת".

איך זה מתבצע: מזנקים ומיד עליך לבצע 10 סמוך קום, משם עלייך להמשיך ל-1,000מ' ריצה, לאחר מכן יש לבצע שוב 10 סמוך קום ו-20 מ' זחילה לאורך האמבטיה, בקצה האמבטיה לבצע 10 סמוך קום ולזחול חזרה 20 מ' ובתחילת האמבטיה שוב 10 סמוך קום. רק אז הזמן שלך נעצר ואתה עובר מיד ל"שאלון הסיירת" (אני בטוח שיש סוגי שאלונים שונים אבל לי היו השאלות הבאות) :

הקף בעיגול את התשובה הנכונה ביותר. יש לסמן תשובה אחת בלבד.

שאלה : מי היה מפקד חטיבת הצנחנים הראשון ?

דני מט

דורון רובין

אריאל שרון

מנחם אבירם

שאלה : מי היה ראש הממשלה במלחמת ששת הימים?

לוי אשכול

מנחם בגין

דוד בן גוריון

גולדה מאיר

שאלה : מי מהערים המצוינות היא הצפונית ביותר?

פתח תקווה

אריאל

נתניה

בית שאן

שאלה: מי מהבאים הינו ערך יסוד?

אחריות

כבוד האדם

חיי אדם

רעות

שאלה: איזה מהערכים אינו מופיע ברוח צה"ל?

מקצועיות

אמינות

יוזמה

משמעת

שאלה: מפקד עוצבת האש הנוכחי הוא?

אמיר ברעם

יצחק גרשון

ירון פינקלמן

עמוס ירון

שאלה: מי העיר המערבית ביותר מבין הארבעה?

דימונה

קרית גת

עפולה

בית לחם

שאלה: באיזו שנה התקיימה מלחמת שלום הגליל?

1973

1956

1982

1970

שאלה : ציין חמישה מערכי צה"ל הידועים לך

_______________________________________________________

בשלב זה למעשה סיימנו את החלקים הפיזיים של הגיבוש (קול של אנחת רווחה). הלכנו בצורה "מנהלתית" כלומר שאין מבחן ואף אחד לא רושם כלום חזרה אל המאהל וקיבלנו ארוחת ערב של חצי שעה.

לאחר מכן ביצענו שאלון "סוציומטרי" , שבו היה עלינו לדרג את מי שהיה נראה לנו הכי ראוי להתקבל לסיירת. כאשר סיימנו את כל זה בערך בשעה 20:00 שלחו אותנו לישון. בזה הסתיים הגיבוש.

טיפים לגיבוש מחניך המסלול שעבר את גיבוש יחטיות צנחנים לסיירת צנחנים:

1. לדבר עם המשפחה לפני הגיבוש זה נותן מוטיבציה ותחושת גאווה.

2. לשים לקו פלאסט על העקב של הרגל לפני הגיבוש וזה מונע את החיכוך של הנעל וככה לא יהיו פצעים שיפריעו לכם בגיבוש.

3. לזכור שזה יומיים וחצי. הגיבוש לא נימשך לנצח. הקושי ייגמר הרבה לפני שתחשבו וזאת חוויה.

4. תחייכו לא בשביל המגבשים אלא בשביל עצמכם ובשביל החברים שלכם.

5. לזכור שכל תרגיל פיזי הוא חצי שעה על השעון ולא להתייאש.

6. תהיו חברים טובים, תעזרו לחברה שלכם תמלאו להם את המימיות, תפתחו את השימורים, תכינו להם כריכים במיוחד שהמגבשים לא רואים ככה תראו שאכפת לכם מהם.

7. הגיבוש מאוד אלים בהתחלה וככל שהקבוצה קטנה יותר ככה זה פחות אלים. אל תיבהלו מזה ואל תשחקו בזה. תיהיו אתם. אתם לא צריכים ללכת מכות, אבל כן להראות אגרסיביות ובאתם לטרוף את הגיבוש.

8. תהיו אתם ותהנו מזה. הגיבוש נגמר ואל תרגישו תחושת פספוס בסוף תצאו בהרגשה שנתתם הכל וזה הכי חשוב.