top of page
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

גיבוש חובלים

גיבוש חובלים - היום הראשון



גיבוש חובלים מתפרס על שלושה ימים. היום הראשון הוא יום סידורים שבו אתם נרשמים, מציגים אישורים רפואיים ומקבלים ציוד וחומר לימוד.

בנוסף לכך, מבצעים בוחן בר-אור ולאחריו מתחלקים לקבוצות הגיבוש.

לאחר כל זה תתבצע ארוחה ויתחיל הגיבוש.


חשוב לציין שבמהלך הגיבוש יהיו לכם זמני למידה ספציפיים, שרק בהם תוכלו ללמוד ולעיין בחומר הלימודי וחל איסור מוחלט לעיין בחומר מחוץ לשעות אלו.

היום הראשון של הגיבוש הוא יחסית רגוע ובו תבצעו כמה משימות כמו:
  1. המשימה הראשונה היא הרכבת מפה בצורה דמוגרפית שתוגדר על ידי המגבשים באמצעות חפצים שייתנו לכם מראש.

  2. חפירת בור אישי וקבוצתי שבוא תצטרכו לתמרן בין שני הבורות, האישי והצוותי.

  3. משימות קבוצתיות שבוא תדרשו לשתף פעולה עם שאר חבריי הצוות על מנת להגיע לפתרון, בכל משימה יוגדר בן אדם אחר שישמש כמנהיג הקבוצה.

לאחר ביצוע כל המשימות יסתיים היום הראשון וכלל הגיבוש יתפזר לשינה והכנה ליום הבא.


היום השני

את היום השני תפתחו בכמה תיזוזים שיועברו על ידי הצוערים של קורס חובלים (מוקפצים בשעה 04.00) ומיד לאחר מיכן תתכוננו למסע ''גיבוש חובלים'', חשוב לציין שמי שנערך בהתאם לגיבוש זה באמצעות ימי הכנה לגיבושים יעבור את שלב התיזוזים די בקלילות.


מסע זה אורך כ- 8 ק”מ. יוצאים למסע מסביב לבה”ד עם תד”ל אישי (תיק שבתוכו שק חול ששוקל 10-15 קילו). לעיתים, המסע מתחיל בטבילה קצרה בים (עד גובה ברכיים). מעבר לציוד האישי, הצוות צריך לסחוב גם ג’ריקן (10 קילו) ואלונקה עם שקי חול (100 קילו). המסע עצמו לא ברמת עצימות גבוהה מדי, עושים סיבובים מסביב לבסיס על אספלט (16 סיבובים בערך), בקצב של הליכה מהירה עם ספרינטים מפעם לפעם. חשוב לקחת חלק בסחיבת האלונקה והג’ריקן (המילואימניקים רושמים את זה) וכמובן שמומלץ לעזור למתקשים. לאחר המסע, תהייה הפסקת אוכל לארוחת בוקר ומשם יורדים למרינה להמשך הגיבוש.

יום ים - מגיעים למרינה ומתחילים להוריד את סירות הגומי למים. הסירות מאוד כבדות, נדרשים כעשרה אנשים להוריד אותם, כשהאנשים הכי חזקים מרימים את המנוע (מאחורה) והחלשים מרימים את החרטום (מקדימה).

לאחר שכל הסירות הורדו למים, יוצאים לים. שישה אנשים בכל סירה. כל אחד מקבל משימה אשר במהלכה הוא נבחן על יכולת הפיקוד וההנעה שלו. מדובר במשימות של כ-10 דקות ואשר לרוב לא באמת ניתנות לביצוע. אך כאמור, המטרה היא לבחון את כישורי המנהיגות של החניך. משימות לדוגמא: הטלת עוגן בנקודה מסוימת בים, הגעה ממקום למקום, בניית מבנה מסוים באמצעות הכלים הבסיסיים שנמצאים על הסירה.

סירת ההקאות -

במהלך המשימות האלו כל צוות נכנס בתורו לסירת ההקאות. הסירה היא מעין אוהל מחניק שיושבים בו במעגל. החניכים מקבלים משימה קבוצתית (לדרג ביחד רשימת פרטים לקחת לאי בודד לפי סדר החשיבות), והם נבחנים בעיקר על התפקוד שלהם תחת לחץ. חשוב להמשיך ולקחת חלק פעיל בדיון למרות ההקאות. בתום המשימות יוצאים מהמים, אוכלים ארוחת צהריים ומתחילים במשימות על היבשה. גם כאן, כל אחד מקבל משימה ועליו לפקד על הצוות שלו ולהניע אותו בצורה חכמה לביצוע המשימה. משימות לדוגמא: להעביר את המחלקה מצד אחד של נחל מדומה לצד אחר כאשר רק לאדם אחד מותר להירטב, הקמת אוהל סיירים, בניית מבנה מסוים בעזרת פריטים הנמצאים בקרבת מקום וכדומה. כל משימה אורכת כ- 10 דקות. בסוף כל משימה יתקיים תחקיר קצר שבו יתחקר המילואימניק בקצרה את מי שהיה מפקד המשימה על אופן ביצוע המשימה.

במהלך היום, יתכן ויהיה על החניכים לעבור מספר מבחנים על החומר הלימודי שהם קיבלו. לאחר מכן, אוכלים ארוחת ערב, מקבלים קצת זמן לעבור על החומר, מבצעים כמה תיזוזים והולכים לישון. צפויה להיות לפחות הקפצה אחת במהלך הלילה.


היום השלישי

מסע של 12 ק”מ - מוקפצים בשעה 03:00 ומתכנסים במגרש עם כל הציוד הצוותי והאישי. המסע דומה מאוד למסע הראשון, אך ארוך יותר, זהו החלק הפיסי האחרון של הגיבוש חוץ מכמה טרטורים במהלך הערב.

המשך היום כולל הרצאות של המתמיינים על החומר שהם קיבלו ללמוד ביום הראשון, משימות קבוצתיות, מבחנים, ראיונות אישיים ושאלון סוציומטרי.

שבירת דיסטנס -

בערב היום השלישי, מגיעים למרינה, ולאחר מספר טרטורים המפקדים מגיעים עם מדי א’ לבנים ומספרים על עצמם ועל פעילויות מבצעיות שעברו.


בבוקרו של היום הרביעי יקבלו המתמיינים תשובות בקשר להצלחתם בגיבוש.


במסגרת ''המסלול-הדרך של לשירות משמעותי'', יוכלו החניכים להיערך בצורה המקצועית ביותר לגיבוש חובלים, בכך שבאימונים ובסימולציות תהייה ירידה לפרטים הקטנים של הגיבוש.

215 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page