• White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

הכר את היחידה - קורס טייס


פרופיל נדרש : 97

קב"א מינימלי: 54

דפ"ר מינימלי: 60

יום המא"ה (לבנות): שדה 4 ומעלה, פיקוד 2 ומעלה, צוות 4 ומעלה


איך מגיעים לקורס:

מעבר של סדרת מיונים המורכבת מ: ירפ"א א1: סימולטור פשוט ומבחן פסיכוטכני.

ירפ"א א2: סימולטור קצת יותר מורכב, מי שעובר עושה שאלוני אישיות כמו שאלון 300 להשלמת משפטים

ירפ"א ב: ראיון עם פסיכולוג ובדיקות רפואיות למי שעבר את הפסיכולוג


גיבוש:

לחצו למדריך השלם לגיבוש טייס

בגיבוש מתקיים בבסיס חצרים ( איפה שבית הספר לטיסה) אורכו 5 ימים (מסיימים ביום חמישי ומקבלים תשובות ביום ראשון).



(מתוך סימולציית גיבוש טייס של המסלול)


מהלך הגיבוש:

במשך שבוע, ללא שעון או חפצים אישיים, נדרשים מאות מועמדים להתמודד עם חוסר ודאות וחוסר בשעות שינה, בניסיון להתבלט ולהוכיח כי מקומם בקורס הטיס היוקרתי. "ההגעה לגבעת הגיבוש הייתה מרגשת ומלחיצה כאחד. קשה היה לעכל את העובדה שזה הולך להיות המקום שנהיה בו במשך שבוע שלם", סיפר אחד המשתתפים בגיבוש,. "פתאום, כל הדברים שקראנו ושמענו עליהם, הפכו למציאות. ".


אחת המטרות של הגיבוש היא לבדוק את תפקודו של המועמד לתפקד תחת לחץ, חוסר וודאות ועייפות ובכך לשמש כמעין מראה המשקפת את קורס הטיס. "אתה חייב להוציא מעצמך דברים ממקומות פנימיים ולהביא את האנרגיות הדרושות. אף אחד לא נותן לך מילה טובה", מספר מפקד הגיבוש אליו התלווינו. "אסור לך לדבר בשום שלב עם חבריך לכיתה. אין סלולרי, אין בגדים להחלפה ואין אפילו מברשת שיניים. אתה לבד ואתה צריך לא רק להתמודד ולשרוד אלא גם להביא תוצאה". חווית הגיבוש עצמה אינה רחוקה גם עבור מפקדי הגיבוש: מדובר בלוחמי צוות אוויר צעירים ופרחי טיס בשנת השכלה. "אתה לא יודע אם נרדמת, אם אתה באמצע חלום, אם ישנת רבע שעה או שעתיים", נזכרת סגן נ', נווטת קרב, שהעבירה שלושה מחזורי גיבושים. "זה חוסר הוודאות שמאפיין גם את הקורס ובמידה רבה גם את עולם הטיסה".




ייעוד היחידה: הכשרת לוחמי צוות האוויר של חיל האוויר ( טייסי קרב, מטווח קרב, טייסי מסוקים ( קרב וסער), טייסי תובלה, מכוננים ונווטי תובלה.



על מסלול ההכשרה – משך כל שלב

אורך הקורס 3 שנים והוא מורכב משישה שלבים שאורך כל אחד כחצי שנה.

שלב מכין:

בשלב המכין מתבצעים הצ׳קים (טיסות המיון) שקובעות את ההתאמה ללוחם צוות אוויר מבחינת רמת טיסה. לימודים אקדמיים (במהלך הקורס עושים תואר ראשון, במכין משלמים 3 קורסים המתואר) וטירונות 05 מקוצרת באורך של כשישה וחצי שבועות

שלב בסיסי:

השלב השני שמטרתו להכשיר את פרחי הטיס להיות קצינים. רוב השלב עוסק בשטח, ניווטים, מילוט וצניחה. בשלב הזה לומדים עוד 2 קורסים לתואר. בסוף השלב מקבלים כנפי צניחה וסיכת צוות אוויר. מקבילה לסיכת מ''מ של בה"ד 1.

שלב ראשוני:

השלב בו מתבצעת החלוקה למגמות טיסה(קרב, מסוקים ונווטים). לאורך כל השלב לומדים לטוס ומשלימים עוד קורס לתואר.

שלבי מבואות ומסלולים: שני שלבים שמטרתם היא השלמת התואר. בשנה הזו לומדים שלושה סמסטרים מלאים באוניברסיטת בן גוריון ומשלים כמעט את כל התואר הראשון. בשלב זה מקבלים את סיכת לוחם החוד.

שלב מתקדם: שלב שעוסק רק בלימוד טיסה ובהתמקצעות בה. בשלב הזה לומדים עוד קורס לתואר ובכל מסיימים את כולו. בסוף השלב מקבלים את כנפי הטיס ואת התואר.



אופי השירות כלוחם ביחידה:

השירות בקורס טיס דורש ממך להיות הכי טוב שאתה יכול. אתה מתנהל בצורה כמעט עצמאית ברוב שלבי הקורס. אתה מקבל המון אחריות ורוכש כלים להתמודד עם אתגרים בכל מקום ובכל זמן.

מה מחפשים לדעתך במקום בו אתה משרת :

אנשים שרוצים להיות הכי טובים שהם יכולים. שמוכנים לתרום מעצמם למען המדינה (שלוש שנים קורס חשבי שנים קבע לפחות). אנשים אחראיים שלא מפחדים מאתגרים.

טיפים שלך?

המפקדים תמיד אומרים שכולם יכולים להיות טייסים אבל לא כולם יכולים לעשות את זה בשנתיים חברתה שליח האוויר דורש. מחפשים שם דברים מאוד מסויימים שאין לכולם. אם לא מתקבלים או לו מסיימים זה לא אומר כלום. מי שרוצה להיות שם צריך לתת את המקסימום, אין ויתורים.



58 צפיות

פוסטים קשורים

הצג הכול