top of page
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

גיבוש אחיד - מטכ"ל , שלדג , 669 וחטיבת הקומנדו


גיבוש אחיד - מטכ"ל , שלדג , 669 וחטיבת הקומנדו

גיבוש אחיד - מטכ"ל , שלדג , 669 וחטיבת הקומנדו


בכדי להתקבל לאחת מיחידות העילית של צה"ל- סיירת מטכ"ל, יחידת שלדג- יחידת הקומנדו של חיל האוויר ויחידת 669 - יחידת החילוץ בהיטס של חיל האוויר, על המלש"ב לעבור גיבוש משותף הממיין לשלושת היחידות האלו, גיבוש שאורכו כארבעה ימים ונחשב לאחד הגיבושים הקשים ביותר בצה"ל.

בכדי לקבל הזדמנות לבצע את הגיבוש על המלש"ב לעבור "יום סיירות", לבקש מבעוד מועד גיבוש מטכ"ל ולעבור את יום הסיירות בציון טוב, ורק אז הוא יקבל הזמנה לגיבוש. הגיבוש נערך פעמיים בשנה, כשבוע לפני חג פסח ובמהלך החודשים אוקטובר או נובמבר. אין שינויים גדולים בין המועדים השונים, אורך הגיבוש הינו ארבעה ימים בשני המועדים והתכנים כמעט זהים.

בכל צוות בגיבוש ישנם מפקדים מסיירת מטכ"ל, שלדג ו669 הבודקים וממיינים את המתגבשים ליחידות. הקבלה לכל יחידה תלויה בהעדפת המלש"ב, בציון שלו בגיבוש ובאופיו. לכל יחידה ישנם צרכים אחרים ולכן כל יחידה מחפשת סוג שונה של אנשים בעלי יכולות ואופי שונה.

מהלך הגיבוש

הגיבוש מתבצע על מדי ב' ועם נשק לכל אורכו, על מנת להקשות על החניכים שאינם חיילים עדיין, השינה מתבצעת באוהלי סיירים בשטח.

לכל אורך הגיבוש יש לחץ פיזי גדול מאוד המורכב מתרגילי "סדרי הגעה" שונים, בהם ספרינטים, זחילות, תרגולי אלונקה סוציומטרית ועוד תרגולים פיזיים שונים וקשים. מלבד התרגולים הללו עוברים החניכים במהלך הגיבוש לפחות שני מסעות של מספר ק"מ הכוללים סחיבת אלונקות. המסעות נערכים כשעל גב החניך יש תיק צבאי מלא (תד"ל), לא נוח שמקשה על הליכה מהירה ומוסיף משקל. המסעות מתבצעים על חול ים ונחשבים קשים מאוד.

כמו כן במהלך הגיבוש עוברים החניכים משימות צוותיות רבות הבאות לבדוק עבודת צוות, יכולות מנהיגות ויכולת קבלת החלטות תחת לחץ. בנוסף לכל זה, עוברים החניכים גם תכנים נוספים כגון: הסוואה, מבחני למידה, שיחות אישיות ועוד מבחנים שונים. מהלך הגיבוש משתנה לעיתים בין מועדים שונים של גיבושים וכמו כן ישנם שינויים קטנים גם בין הקבוצות השונות בתוך הגיבושים.

באמצע הגיבוש מתקיים ניפוי של אנשים שנמצאו כלא מתאימים או שאין להם סיכוי לעבור את הגיבוש (בדר"כ אנשים עם בעיות משמעת ו\או כושר גופני לא מספק), מעבר לכך ישנם כאלו הפורשים במהלך הגיבוש מסיבות בריאותיות או מסיבות של קושי. אלו שנופו ימשיכו בהליך מיון וגיוס לחטיבות החי"ר השונות. אלו שהתקבלו לסיירת מטכ"ל וליחידת שלדג יקבלו מועד גיוס ויתחילו מסלול הכשרה ביחידות אלו.

אלו שהתקבלו ליחידת 669 יעברו יום מיון נוסף הבודק הסתגלות לעבודה עם מים, במסגרת ''המסלול- הדרך שלך לשירות משמעותי'' חניכים אשר ירצו להתכונן ליום עיון זה, יוכלו לבצע אימונים ספציפיים וסימולציות שונות המכינות ליום עיון עבודה במים. מי שסיים את הגיבוש אך לא עבר אותו, יקבל ראיונות ליחידות מובחרות אחרות כגון: דובדבן, מגלן, אגוז ועוד.

184 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page