top of page
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

גיבוש שייטת 13

גיבוש שייטת 13

גיבוש שייטת 13


תחילה, על המלש"בים לעבור יום סיירות בהצלחה ולקבל גיבוש המשך לשייטת 13. לאחר מכן יעברו המלש"בים בדיקות רפואיות מעמיקות ומבחני יכולת (פסיכוטכני) בבסיס תל השומר ובמכון לרפואה ימית.

לאחר שהמלש"בים סיימו בהצלחה את הבדיקות ומבחני היכולת, הם יעברו גיבוש קשה שאורך ארבעה ימים.

גיבוש שייטת 13 נחשב לאחד מהגיבושים הקשים בצה"ל וכולל מסעות מזורזים הליכה ממושכת על חול וקושי נפשי ופיסי רב.



מועדים בשנה

שני מועדים עיקריים בשנה לגיבוש:

מועד א' – מרץ-אפריל במקביל לגיבושי טייס ומטכ"ל.

מועד ב'- קיץ, גדנ"ע צלילה לכיתות יא.


גדנ"ע צלילה - יחידת השייטת מקיימת בחופשת הקיץ קורסי הכשרה לבני נוער הנקראים גדנ"ע צלילה. בני הנוער מקיימים אימונים עם לוחמי היחידה וטועמים מעט אימוני צלילה, פשיטה, השטת סירות, מסע אלונקות, ולימודי ים.

מעבר להיכרות עם אופי היחידה, בוגרי גדנ"ע צלילה יכולים במידה והפרופיל הרפואי והקב"א שלהם מתאימים, לגשת ישירות לגיבוש שייטת 13 ללא מעבר יום סיירות.

פירוט מהלך הגיבוש


היום הראשון

הגעה על בגדי ספורט ונעלי ספורט, שרשרת חיול וחתימה על מדים צהליים, חגורה, תד"ל, שק חול, 2 מימיות ועוד מספר דברים. ביום הראשון מבצעים ריצת 2000 מ', כמובן אחרי מעט תיזוזים ובוחן פירוק והרכבת M-16 ולבסוף פיזור לשינה בשעה מוקדמת.


היום השני

תחילת הגיבוש עצמו, השכמה בשעה 03.30, רס''ר הגיבוש יכין את כל הגיבוש ליציאה למסע באמצעות צעקות והפעלת לחץ על המתמיינים.


את המסע מתחילים רק עם אפוד ונשק כאשר בכל 4 רצועות חוף עושים הפסקת שתייה קצרה ומתיחות. ישנם חבר'ה שסוחבים את האלונקה כשהיא מקופלת – דבר שמתקבל בעין יפה אצל המגבשים, לאחר מכן פותחים אותה ובמהלך שתי רצועות חוף ממשיכים כאשר האלונקה פתוחה ויש עליה משקל.

לאחר מכן, טבילה בים והפסקה לארוחת בוקר.


לומדים לפרק ולהרכיב מאג ומבצעים מספר משימות קבוצתיות. בשלב זה מספר אנשים מתבקשים להרצות על נושאים שונים. לאחר ארוחת הצהריים יוצאים לשחייה למצוף (בערך 100מ' כל כיוון) ולאחר מכן אותו הדבר עם מסיכת צלילה מושחרת עם איזולירבנד על העיניים, המטרה היא לבדוק מה יכולת ההתמצאות שלך במים ולראות שאתה מציץ כמה שפחות. לאחר מכן תרגיל של שכיבה על חבלים במים רדודים כאשר אתה על הבטן והפנים עם שנורקל במים.


אימון ערב:

תיזוזים ותרגילים שונים(ספרינטים זחילות וכו').

לאחר אימון הערב יפוזר הגיבוש לשינה.


היום השלישי

השכמה בשעה 03.30. חמש דקות להיות מוכנים למסע עם הציוד, המסע מתחיל בקצב איטי יחסית אך הקצב מתגבר תוך כדי. חשוב מאוד לשמור על קצב עם המגבש שמוביל לפני האלונקות על מנת שלא יחזיר לאחור.


לומדים ציר ניווט ונקודות עוגן אשר עליהן נבחנים. משם הולכים למבחני בריכה הכוללים פירוק נשקים מתחת למים, מרחקי צלילה ושחייה עם מינימום נשימות, הבאת טבעות ממתקן בעומק 5 מטרים עם עיניים פקוחות ואז עם מסיכה מושחרת. משם הולכים לאימון ערב שיכלול את התיזוזים הרגילים אשר אליהם התכוננתם בפעילויות ההכנה לגיבוש.

לסיום תרגיל חפירת בורות שבסופו תתבצע שבירת דיסטנס עם מפקדי הגיבוש.


היום הרביעי

בבוקר יום זה יימסרו תוצאות הגיבוש לכל מי שנטל חלק בגיבוש, במידה והתקבלת תזומן ליום בדיקות נוסף שבמהלכו תעבור בדיקות רפואיות שונות.


במידה ולא צלחת את הגיבוש אתה זכאי לראיונות ליחידות המובחרות בצהל: אגוז, דובדבן, מגלן וכו'.

גיבוש השייטת הוא בין הגיבושים הקשים שנערכים בצהל ועל מנת שתוכל לצלוח אותו ואף לעבור אותו בצורה הטובה ביותר, יש להתכונן אליו בהתאם.


קבוצת הכנה לצבא כמו ''המסלול-כושר קרבי'' תכין אותך בצורה הטובה ביותר כך שתגיע לגיבוש בשיא הכושר המנטלי והפיסי כאחד.

242 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page