top of page
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

גיבוש לוחם ימי

גיבוש לוחם ימי ממיין את עוברי הגיבוש לשלוש יחידות שונות: סטי"לים, דבורים וסנפיר.



גיבוש לוחם ימי

יום ראשון

היום הראשון של הגיבוש מוקצה בעיקר לתהליכי רישום ובדיקות רפואיות. רק לאחר ביצוע כל הפרוצדורות יחתמו המתמיינים על ציוד ויתחלקו לקבוצות אקראיות.


לאחר החלוקה לצוותים יתחילו תיזוזים הכוללים ספרינטים קצרים, על מנת להוציא את המתמיינים מהשוק הראשוני ושיהיה ברור שהתחיל הגיבוש. מייד לאחר מכן יצא הגיבוש להפסקת ארוחת צהריים ומשם ימשיך למשימות קבוצתיות.


משימות:
  1. בניית אוהלים בצוותים קטנים

  2. חתירה בסירת גומי למרחק ובקצב שיקבע המגבש.

  3. תא ההצפות: כל הצוות יכנס לחדר עם חורים ופתחים שונים, לביצוע המשימה תקבל הקבוצה חפצים שונים כגון: קרשי עץ, חתיכות פלסטיק וסמרטוטים. בהוראת 'פעל' של המגבש, תתחיל זרימת מים בקצב מהיר אל תוך החדר ומשימת הקבוצה תהיה לסתום את כל הפתחים בחדר אל מנת שתיפסק זרימת המים.

  4. בניית רפסודה מעצים וחבלים.

  5. משימת מבוך - מעבר בצורה צוותית של חדר מלא בחבלים ומכשולים מבלי לגעת במכשולים.

לאחר סיום כל המשימות הקבוצתיות תהיה עוד חצי שעה של תיזוזים, שתכלול תרגילי ספרינטים והסתדרות ב- ח' בנקודות שונות ברחבי הבסיס.

לאחר מכן יבואו הפסקת ארוחת צהריים ועליה על מדים יבשים.

עד שקיעת השמש יבצעו הקבוצות שתי משימות: ניתוח התפקידים בספינות השונות בצורה קבוצתית, והרצאה בנושאים שונים של אחד המגבשים אשר עליה ייבחנו המתמיינים בהמשך.

לאחר שקיעת השמש ימשיך הפן הפיסי של הגיבוש, והוא יתחיל בחצי שעה של תיזוזים ותרגילים שונים (על תרגילים אלו תוכלו ללמוד בקבוצות הכושר קרבי של ''המסלול'')

המסע הלילי

ברגע שיורד הלילה יוצא כל הגיבוש למסע של קילומטר וחצי בקצב גבוה, כאשר כל קבוצה סוחבת סירת גומי כבדה, לאחר קילומטר וחצי יכניס המגבש את הצוותים לתוך המים הקרים וזה סוף המסע.

לאחר סיום המסע יוחזרו המתמיינים על מתחם הגיבוש ושם יעברו עוד סשן של תיזוזים ותרגילים שונים, ולאחר מכן הם יתפזרו לשינה.


היום השני

הבוקר השני יפתח בסשן התיזוזים הרגיל, ייעצר לטובת ארוחת בוקר וימשיך לעוד זמן לאחר ארוחת הבוקר. מיד לאחר התיזוזים ישלחו הקבוצות לתרגילי הזיכרון.

במשימת הזיכרון יבחנו המתמיינים על ההרצאה שביצע מפקד הגיבוש ביום הקודם ולכן מאוד חשוב להיות קשובים בזמן ההרצאה.

בשלב הסופי של הגיבוש יצפו המתמיינים בתצוגת תכלית של התפקידים השונים בחייל הים, ויבצעו שיחה אחרונה עם מפקד הגיבוש וקצין המיון של חייל הים.

שימו לב, גיבוש לוחם ימי משתנה ממועד למועד, לכן מאד יכול להיות שכאשר תגיעו לגיבוש הוא יהיה שונה, אך הקו המנחה יישאר דומה.

377 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page